Pages

Selasa, 15 Februari 2011

kek coklat mudah yummy-yummy-yummy

assalamualaikum semua 
salam maulud nabi, sama- sama kita bersalawat ke atas nabi moga mendapat syafaat .
baik lah  hari ini agak special cikit saya nak koingsikan sedikit resepi kek coklat mudah muaxxx sedapp
-_______-

hari ini saya mahu bagi kamu resepi
resepi ape???
kek coklat kukus jangan lupe untuk cuba tau
sedap sehingga menjilat jari
sebenarnya saya dapat resepi ini dari sahabat saya ATEEN
dah 4 kali saya cuba
sedap3
yummy




 
bahan A
minyak(1cawan)
serbuk koko (1cawan)
gula(1cawan)
susu cair(1cawan)

bahan B
telur 3 biji
susu pekat (1 cawan)
tepung gandum(1 cawan)
sodabikarbonat(1sudu kecil)
baking powder(1 sudu kecil)

cara-cara membuatnya:
1campurkan semua bahan A ke dalam periuk dan kacau sehingga mendidih
2.pukul telur dan bahan2 B yang lain kemudian masuk kedalam minyak coklat yang mendidih tadi
3.kemudian masuk adunan tadi kedalam bekas atau loyang dan kukus selama 45minit..

selamat mencuba!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan